Procesoptimalisatie in uw advocatenpraktijk: waarde creëren of verspillen?

Technologische innovaties volgen elkaar steeds sneller op. Ook binnen de advocatuur. De focus ligt op het investeren in nieuwe technologieën, het ontwikkelen van businessmodellen en het reorganiseren en verbeteren van interne processen. Deze ontwikkelingen hebben grote gevolgen voor uw advocatenpraktijk. Zorg dus dat verbetertrajecten een positieve invloed hebben op het alledaagse werk van u en uw medewerkers.


Ons advies: Versimpel werkprocessen en win meer tijd om uw zaken succesvol af te wikkelen.


Een belangrijk onderdeel van het verdienmodel in een advocatenpraktijk is nog steeds het aantal declarabele uren. Het is daarom van belang om zo min mogelijk uren te besteden aan interne taken. Door deze taken slim te verdelen en verschillende processen te standaardiseren bespaart u tijd en geld. Interne processen gaan dan zelfs waarde toevoegen aan uw advocatenpraktijk.

Hoeveel tijd besteedt u aan uw administratieproces?

Neem uw administratieproces. Is dit proces bij u voldoende doorontwikkeld? Of verspilt u hier te veel indirecte uren aan? Dat hoeft niet meer. Er zijn tegenwoordig slimme technieken die deze verspilling kunnen voorkomen.

Door de juiste software in te zetten bespaart u op:

  • Indirecte uren > het handwerk wordt geminimaliseerd.
  • Loonkosten > er zijn minder indirecte medewerkers nodig.
  • Accountantskosten > uw jaarcijfers kunnen sneller en goedkoper opgesteld worden.

Laat u daarom inspireren! Bekijk in deze video hoe de werkdag van advocaat Tom van der Pas eruitziet na optimalisatie van zijn werkprocessen.

advocatenpraktijk accountant Visser & Visser

Wilt u meer weten over onze specifieke dienstverlening voor de advocatuur?
Kijk dan op https://www.visser-visser.nl/branches/advocatuur.