Hotelreviews en operationele stuurinformatie in één overzicht






Hotelreviews en operationele stuurinformatie in één overzicht

Business Intelligence dienstverlener Refine?IT gaat een exclusieve samenwerking aan met Olery. Het Amsterdamse Olery is dé specialist voor feedback? en reputatiemanagement voor de hospitality sector. Met deze samenwerking breidt Refine?IT haar branchespecifieke dashboard voor de hotellerie uit met allerlei rapportages en analyses voor online reputatie management.

Proactief sturen en grip op de organisatie zijn belangrijke thema?s binnen de hotellerie. Niet alleen op managementniveau, maar op alle niveaus, zodat de organisatie in control is. Het hoteldashboard biedt de mogelijkheid om altijd over de juiste informatie te beschikken en dit direct te analyseren. Door online reputatiemanagement hieraan toe te voegen biedt Refine?IT een totaalconcept voor de sturing en rapportages binnen het individuele hotel of hotelketen.

Met deze uitbreidingen kunnen hoteliers zien hoe hun hotel presteert op alle bekende review sites. Maar belangrijker nog: het geeft inzicht in de trends en hoe de gastwaardering zich ontwikkelt. In het dashboard kunnen hotelmanagers eenvoudig resultaten vergelijken: hoe wordt het hotel gewaardeerd op specifieke onderdelen? Hoe is de reviewscore ten opzichte van onze doelstellingen of in vergelijking met vorig jaar? Welke impact had de wijziging in het proces op de gastwaardering van een afdeling? Met het dashboard heeft de hotelmanager zowel realtime inzicht als ook zicht op de langetermijnresultaten van online   gastwaarderingen.

Kim van den Wijngaard, CEO van Olery is verheugd over de samenwerking met Refine?IT: “Het partnerschap tussen Olery en Refine?IT verbindt het beste van twee werelden: een sterke reputatie management tool en een krachtig dashboard voor sturing en rapportages. Gecombineerd zorgt dit voor een van de meest veelzijdige oplossingen in de markt. Refine?IT beschikt over de vereiste expertise om hotels vakkundig te adviseren op het gebied van betrouwbare stuurinformatie. Hierdoor kunnen hotels informatie over gastwaarderingen en online reviews nog beter benutten.”

?Om klanten optimaal te kunnen bedienen en kosten laag te houden, is integrale stuurinformatie een must voor elk hotel,? zegt Wilco Schellevis, algemeen directeur van Refine?IT. ?Met het op QlikView?technologie gebaseerde hoteldashboard, worden verschillende bronnen gekoppeld, dagelijks ververst en alle stuurinformatie in één online oplossing aangeboden. Daarmee beschikken onze klanten altijd en overal over de juiste informatie.?

Over Refine?IT
Refine?IT is specialist op het gebied van managementinformatie en leverancier van KPI?dashboards. Onze interactieve dashboards vertalen gegevens uit financiële en operationele systemen naar informatieve rapporten, grafieken en KPI?s voor het management of de ondernemer. Nieuwe, dagelijkse inzichten, sneller kunnen anticiperen waardoor er rendementsverhogingen ontstaan en het opheffen van handmatige rapportagetijd worden als belangrijkste voordelen ervaren. De technische basis van onze dashboards is de Business Intelligence (BI) software van Qlik.

Over Olery
Olery is de toonaangevende ontwikkelaar van guest experience management tools voor de hospitalitybranche. Het analyseert online beoordelingen om inzicht te krijgen in de prestaties van hotels en bestemmingen. Olery’s Guest Experience Index? is de enige wetenschappelijk onderbouwde kwaliteitsmeting in de hospitality sector, ontwikkeld in samenwerking met de Vrije Universiteit in Amsterdam. Alle producten worden aangeboden middels een zogenoemd SaaS?model (lees: via het internet). Hierdoor worden hotels niet geconfronteerd met hoge investeringskosten. Individuele hotels kunnen met Olery Reputation al deelnemen vanaf EUR 50,?/maand. Bel voor meer informatie naar: +3120 752 0316 of bezoek de website: www.olery.com

Wilt u meer informatie? Kijk dan op www.hoteldashboard.nl

drs. Wilco Schellevis, Senior IT Adviseur