Hotelreviews en operationele stuurinformatie in één overzicht

Business Intelligence dienstverlener Refine-IT gaat een exclusieve samenwerking aan met Olery. Het Amsterdamse Olery is dé specialist voor feedback- en reputatiemanagement voor de hospitality sector. Met deze samenwerking breidt Refine-IT haar branchespecifieke dashboard voor de hotellerie uit met allerlei rapportages en analyses voor online reputatie management.

Stuurinformatie voor hotels

Proactief sturen en grip op de organisatie zijn belangrijke thema’s binnen de hotellerie. Niet alleen op managementniveau, maar op alle niveaus, zodat de organisatie in control is. Het hoteldashboard biedt de mogelijkheid om altijd over de juiste informatie te beschikken en dit direct te analyseren. Door online reputatiemanagement hieraan toe te voegen biedt Refine-IT een totaalconcept voor de sturing en rapportages binnen het individuele hotel of hotelketen.

Dashboard voor hotels

Met deze uitbreidingen kunnen hoteliers zien hoe hun hotel presteert op alle bekende review sites. Maar belangrijker nog: het geeft inzicht in de trends en hoe de gastwaardering zich ontwikkelt. In het dashboard kunnen hotelmanagers eenvoudig resultaten vergelijken:

  • Hoe wordt het hotel gewaardeerd op specifieke onderdelen?
  • Hoe is de reviewscore ten opzichte van onze doelstellingen of in vergelijking met vorig jaar?
  • Welke impact had de wijziging in het proces op de gastwaardering van een afdeling?

Met het dashboard heeft de hotelmanager zowel realtime inzicht als ook zicht op de langetermijnresultaten van online   gastwaarderingen.

Sturing en rapportages voor hotels

Kim van den Wijngaard, CEO van Olery is verheugd over de samenwerking met Refine-IT: “Het partnerschap tussen Olery en Refine-IT verbindt het beste van twee werelden: een sterke reputatie management tool en een krachtig dashboard voor sturing en rapportages. Gecombineerd zorgt dit voor een van de meest veelzijdige oplossingen in de markt. Refine-IT beschikt over de vereiste expertise om hotels vakkundig te adviseren op het gebied van betrouwbare stuurinformatie. Hierdoor kunnen hotels informatie over gastwaarderingen en online reviews nog beter benutten.”

“Om klanten optimaal te kunnen bedienen en kosten laag te houden, is integrale stuurinformatie een must voor elk hotel,” zegt Wilco Schellevis, algemeen directeur van Refine-IT. “Met het op QlikView-technologie gebaseerde hoteldashboard, worden verschillende bronnen gekoppeld, dagelijks ververst en alle stuurinformatie in één online oplossing aangeboden. Daarmee beschikken onze klanten altijd en overal over de juiste informatie.”

Wilt u meer informatie? Kijk dan op www.hoteldashboard.nl