Controlekwaliteit vraagt om balans. Doe je mee?

‘Het kan nog beter’ is het tweede deel van de titel van een recent verschenen brancherapport, gericht op een verdere verbetering van de geleverde controlekwaliteit van niet-OOB accountantsorganisaties. Geen rapport om met elkaar over te zuchten, maar handvatten om de kwaliteit van de controlepraktijk verder te verfijnen en continue te laten aansluiten met de gevraagde normen. Dat noemen we: met elkaar in balans brengen.

Ik hoor je al denken: ‘meer dossier, minder klant’. Ik wil daar gelijk tegenover zetten: ‘zonder klant, geen dossier’. De klant anno 2016 wil alleen maar kwaliteit en hoogwaardige dienstverlening, hij betaalt toch niet voor minder? Denken we nu werkelijk dat onze klanten kwaliteit niet kunnen waarderen? Draai jij samen met ons de volgorde eens om. Visser & Visser Audit werkt niet meer van dossier naar klant, maar van klant naar dossier. Wij houden het hierdoor leuk en bereiken een betere balans tussen ambitie, tevredenheid en kwaliteit!

Bezoek je klant
Ben jij in alle hectiek van regelgeving het zicht op de klant kwijt? Wordt het al donker om je heen? Let op, het is avond geworden, de werkdag is voorbij! Sluit voor nu je dossier af en start morgen met een bezoek aan je klant. Vraag hem naar zijn overwegingen, zoek naar zijn drijfveren en bespreek die lastige correcties! Afwerking in dossier? Dat volgt met veel plezier in de middag en je stelt aan het einde van de dag vast: het is in balans.

Jij beheerst de werkprogramma’s
Ik hoor je al roepen ‘dat is makkelijk gezegd, maar die werkprogramma’s moeten wel afgewerkt zijn’. Dat klopt en daar ga ik ook niets aan afdoen. Maar je wilt toch niet stellen dat die werkprogramma’s jouw dag beheersen? Jij beheerst toch zeker zelf die werkprogramma’s? Het is geen invuloefening die de hele dag moet duren, het is een kapstok om de hele dag je werk met plezier te doen. En dan stellen we weer vast: ‘balans is nodig’.

Balans gezocht!
In onze controlepraktijk hebben wij de beleidsdoelstellingen 2016 helemaal gericht op kwaliteit. Dat vraagt van ons balans tussen dossier en klant. Dat vraagt van ons balans tussen werk- en privétijd. Dat vraagt balans tussen het nuttige en het noodzakelijke. Dat vraagt van ons balans tussen het aantal kwalitatieve medewerkers en het aantal uitdagende opdrachten. Veel is in balans, maar we hebben teveel uitdagende opdrachten. Ben jij die kwalitatieve medewerker die dit laatste stukje balans in onze praktijk komt realiseren? Dan zorgen wij voor jouw balans! Bekijk hier onze vacatures.

drs. Leo van der Stelt RA, Audit Specialist